Jippi!

Idag var jag hos Fia en kortis, som tur var hade mamma mockat så jag hann rida ordentligt i alla fall. Det var så sjukt kul och rida igen efter Fias kortvariga febertoppar på 40 grader som hon hade förra veckan. Hon kändes riktigt fräch. Jag red i nästan en timme i ridhuset och putsade på övergångar, ökad trav och hitta takten i traven. Vi gjorde även en hel del halter och använde oss av skänkelvikningarna för att komma åt övergångarna.
 
Passet var så uppfriskande trots det extremt dystra vädret som även fått mitt humör att svikta idag. Hon kändes med på noterna och jag kunde följa henne riktigt bra med sitsen, något jag jobbat stenhårt med den sista tiden. När vi sedan travade av var traven så luftig och fin att det nästan kändes som om vi svävade fram genom ridhuset.
 
Tack världens bästa Fia, du gjorde min dag!
 
©Sara 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0