Debut

Efter Granby cup var det ett väldigt kort uppehåll för mig och Fia innan det var dags igen. Lördagen den 9 juni, på dagen exakt ett halvår sen vi köpte Fia, red vi vår debuttävling i dressyr. Det var en LC:1 på Tullnäs ridklubb. Vädret var inte toppen direkt, det regnade och var lerigt. Trots det glänste Fia, nybadad som hon var med knoppar i manen. Jag red fram i ca 15 minuter för att spara på energin. Fia var glad och verkade tycka att det var roligt att få visa upp sig för de andra på framridningen.

Inne på banan blev hon lite spänd, det var speglar och öppet ut till colektingring så hon tittade ut dit varjegång vi redförbi. Trots det lyckades vi ridaigenom programmet utan större missar, det var väll kanske inte det bästa vi kunde prestera men jag var nöjd med tanke på att det var vår första tävling. Det visade sig även att jag ridit ihop 64,84% vilket jag var sjukt nöjd över och framförallt för de fem 8:or jag fått.

Det visade sig räcka till en 5:e placering i en klass med 20 starter vilket jag själv tycker är väldigt bra för att vara första gången.

Filmen kommer innom kort...




©Mamma & Pappa


Kommentarer
Postat av: Isa

Dags att uppdatera igen nuuuuu! ;)

Svar: oki, det är på G ;)
linaochfia.blogg.se

2012-06-25 @ 23:48:40
URL: http://isabellellinor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0