Hästskötarexamen

Torsdagen den 31 maj var det dags för mig och fyra andra klasskompisar att avlägga yrkesprov för hästskötarexamen. Dagen började kl 8.00 på solna ridskola. Alla var jätte nervösa men det var inget som hindrade examinatorerna från att sätta oss på prov direkt. Dagen inleddes med ett prov i hästkunskap och det kändes som om det gick riktigt bra men när jag kom ut och pratade med de andra, insåg jag att jag missat mer än jag trott.

Det fortsatte i högt tempo så det var bara att skaka av sig det som varit. Ridningen gick helt okej och jag red exakt samma hästar som jag gjorde ett år tidigare då jag var där för ridlerdarutbildningens uttagning. det var roligt och det kändes som om det gick riktigt bra. Jag fick dessutom visa den första hästen jag red vid hand och han var väldigt lydig.

Efter detta var det dags för mitt stora orosmoment... longeringen. Det gick inte alls bra och jag var helt säker på att det var kört här. Trots det försökte jag hålla modet uppe och efter lite lunch var det dags för lindning, knoppning, utrustnings prov och foderprov. Detta gick ganska smärtfritt och det kändes som om jag hade koll på det mesta. Dagen var klar redan vid tre tiden trots att vi hunnit med så mycket.

Vi blev inkallade en och en för att prata med examinatorerna och de meddelade då att jag klarat provet med ett litet minus på longeringen. Dock vägdes detta upp av foderprovet som jag fått ett plus på. Lättnaden som spred sig i min kropp vid det här laget var underbar. LYCKA!!!




Bilden är från nätet då jag inte fotade något under dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0