Klubbhoppning

Söndagen den 3 juni hade vi hopptävling på klubben. Jag och Fia var så klart anmälda. Tanken var att jag bara skulle hoppa en klass, 90 cm eftersom hon skulle tävcla ganska mycket de kommande veckorna. Dagen började med att jag och Emma åkte upp till Fia och gjorde iordning henne. Vi sadlade och tränsade innan vi lastade så att allt var vklart till när vi kom fram. Fia traskade lugnt in i transporten utan att bry sig om att det var Emma som lastade.

När hon var inpacketerad och klar, rullade vi långsamt bort till Rörby. Det var första gången jag körde en häst utan att någon vuyxen var med, men Fia skötte sig exemplariskt. Väl framme lastade vi ur och jag stälde mig och betade henne för att titta på de andra ryttarna fram till att det var min tur att rida.

Fia kändes jättepigg på framridningen och när jag kom in på banan hoppade hon stort och fint. Jag var så nöjd med henne att jag tänkt prova några omhoppningssvängar, men det skulle jag inte ha gjort. Efter första hindret i omhoppningen, bad jag Fia vända snäft utan att jag själv var i balans. Detta resulterade i att Fia vände och jag for i backen. Det kändes jätte surt eftersom hon hoppat så bra. Mamma föreslog då att jag skulle efteranmäla mig till nästa klass, vilket jag också gjorde.

En meter kändes betydligt högre och ridbanan blev nu plötsligt väldigt liten. Jag red därför alldelles för långsamt. Fia var superduktig och hoppade i alla fall trots att klumpiga jag t5appade stigbyglarna efter halva banan. Vi kom runt på en väldigt långsam tid men vi var de enda som gick nolla. Vi blev därför etta i klassen och fick med oss ett par knallrosa benlindor hem och en blå-gulrosett :D








©Sara på alla bilder


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0